Thursday, January 15, 2009

Meeting,meeting,meeting!

Peace Be upon you!
Selamatkan Ghaza & selamatkan Islam

Dari pagi sampai petang meeting memanjang, sampai makan pun tak dan.
Mula dari morning meeting pastu cost control dan diikuti dengan 5 s meeting, naik kenyang perut dengan meeting.
Tapi it's ok pasal itulah cara satu pengurusan yang betul terutama jika sesuatu organisasi itu berada didalam situasi transformation- berubah dari suatu keadaan.
Mengikut cara kerja orang jepun, dari 5 hari sesuatu kerja akan dilakukan sebanyak 3 hari akan diperuntukan hanya untuk merancang . ini menunjukan bahawa perancangan adalah penting bagi memastikan sesuatu kerja itu berjaya dengan risiko kesilapan yang amat sedikit.

Ah, engkau dah macam pakar motivasi la pulok!
Apa cerita meeting? pagi macam biasa cuma cost control meeting yang kurang sempurna bagi aku pasal aku dah ready nak present report, tapi orang lain baru nak plan projek.
Macam aku sorang je yang still maintain aktiviti ni- ah! takbur la tu, jangan .

5 s meeting adalah sambungan dari entry last week, so outcome dia adalah aku dah set dan plann new org. chart. suka ke tidak engkau orang ikut je la.
Cuma personally aku tak yakin langsung z akan drive benda ni on the track nicely and ada sorang kawan aku tu siap nak bancuh lagi.
So apa engkau punya plan? insyaallah aku akan contribute tapi!, yang aku tak tahan bila orang lari dari tanggunjawab dan lakonan yang mantap serta cerita yang sedap bagi menutup kemaluan!- den memang pantang boto bondo ni! mau hangin satu badan bueknyo.
kalau dio buek yo laiye, memang den tinggaan yo bia dio ghaso. pueh hati den ni.

Bendatu kalau boleh last option la.


Antara topik yang paling mendapat tempat adalah ROKOK,
aku antara perokok tegar yang amat berhati-hati apabila issue ini dibangkitkan- biasala beb nak mempertahankan hak aku..he..he...

But, anyhow it's a great meeting walaupun keluar dari tatasusila meeting yang formal tapi aku rasa it's a very produktiv.
Nampaknya semua orang puas hati dan bersemangat walaupun permulaan yang agak lembab.

a big claps for all of you guys the 5S committee.


Bila engkau nak start cakap TAKNAK?
entahlah.....semak!

No comments: