Tuesday, October 7, 2008

KPI Dah Siap?

Pagi lagi ada orang dah tanya soalan tu,biasala awal bulan-yang dia tau nak compile je,senang punya kerja.

pagi pergi OSISA, meeting pasal line nak transfer-L/arm.mtg.bumper dll. tapi belum confirm lagi. Mintak Lesen Pengilang(MITI) untuk TM tapi takde, rupanya TM adalah kilang haram pasal takde licence dari MITI. En.Yunus will settle this issue-mungkin?
balik tenghari terus buat KPI,petang mesti siap tapi clerk baru terhegeh-hegeh keyin data-biasalah org baru.
next month aku dah plan corrective action supaya KPI dapat disiapkan dalam masa 1 jam sahaja.
tak percaya? aku tau apa aku buat la beb.
Besok plan daily update record supaya senang bila hujung bulan- ana take responsbility.

Jumpa Mizi masa kat OSISA, aku rasa sedih dengan keadaan dia sekarang. dulu masa mula masuk keja dialah yang jadi sifu aku,aku cukup respec kat hasil kerja dia.He's done a lot of good job!
tapi sekarang macam dah takde makne,orang tak layan dia dengan seadilnya. mungkin pasaltu dia punya performance drop- ayat paling senang..ah lantaklah!
tapi bagi aku dia bukan macam tu,walaupun attitude di sukar diramal tapi aku masih mempercayai bahawa he can be sombody.
* plann: bawak dia sekali dalam aku punya kapal,itu pun kalau dia nak.
pasal aku rasa aku/dia boleh berubah.




No comments: